SEGÍTSÉG MEGBÍZHATÓ HELYRŐL.

BMW ConnectedDrive vezetőt segítő rendszerek a BMW 5-ös Gran Turismo-ban.

Számos innovatív technológia sokféleképpen nyújt Önnek támogatást, és biztosítja a legmagasabb szintű kényelmet és biztonságot. Így Ön nyugodtan összpontosíthat az élet egyik fontos területére – a gondtalan vezetési élményre.

BMW HEAD-UP DISPLAY.

A teljes színspektrumú BMW Head-Up kijelző a szükséges információkat közvetlenül a vezető látóterébe vetíti, aki így teljes mértékben az úton történő eseményekre összpontosíthat. A jármű felszereltségétől függően az információk között szerepelhetnek a navigációs rendszer üzenetei, sebességhatár-kijelzési adatok, előzni tilos üzenetek, telefon és szórakoztató rendszer listák, és egyéb vezetés-támogató rendszerek információi és figyelmeztetései. A szélvédőre kivetített szimbólumok tűéles felbontásban, teljes színben jelennek meg. A kivetített kép úgy jelenik meg, mintha körülbelül 2,3 méterre lenne a jármű előtt. Ez, és az optimális elhelyezés teszi lehetővé, hogy az információt az agy gyorsan és hatékonyan dolgozza fel anélkül, hogy az elvonná a figyelmet a vezetéstől. A vetítés fényereje automatikusan igazodik a külső fényviszonyokhoz; éjszakai és nappali kijelző egyaránt rendelkezésre áll, és a kijelző magassága is állítható. A vezető azt is beállíthatja, hogy a sebesség, valamint a vezetéstámogató rendszerek aktuális jelzésein kívül milyen információk jelenjenek meg a szélvédőn.

TORLÓDÁSASSZISZTENS.

TORLÓDÁSASSZISZTENS.

A torlódásasszisztens megkönnyíti a vezető vállára nehezedő terhet monoton vezetési helyzetekben. 60 km/h haladási sebességig a rendszer egyszerűen engedi az autót a többi járművel együtt haladni a sűrű forgalomban, így a dugóban való araszolás kevésbé megterhelő. Az asszisztens automatikusan tartja a megfelelő követési távolságot és – az állóra fékezést is beleértve – szabályozza az autó sebességét, valamint aktívan segíti a kormányzást. A jármű így gondoskodik arról, hogy a vezető mindaddig a megfelelő sávban maradjon, amíg legalább egy kézzel fogja a kormányt. Az autó akár 30 másodpercig tartó állást követően is képes automatikusan ismét elindulni. Ez újabb komoly mérföldkövet jelent az automatizált autózáshoz vezető úton.

iDrive Touch kontroller.

A Professional navigációs rendszer részét képező iDrive Touch kontrollernek köszönhetően Ön kényelmesen, egy kézzel vezérelheti a központi kijelzőt. A kontrollerbe épített érintés-érzékeny felület révén Ön könnyen, kézírással adhatja meg az olyan információkat, mint például a navigációs rendszerbe betáplálandó úti cél. A kontroller tekerése és lenyomása segítségével egy egész sor funkcióhoz hozzáférhet, megváltoztathatja beállításait és görgetheti a listákat is. A működés az érintéses vezérlés miatt könnyű és intuitív – mindez nagy segítség az Ön számára, hiszen a figyelme így alig vonódik el az útról. A kontrollerrel vezérelt funkciók kényelmesen megtekinthetők a központi kijelzőn.

BMW NIGHT VISION DYNAMIC LIGHT SPOT FUNKCIÓVAL.

A Dynamic Light Spot funkcióval ellátott BMW Night Vision rendszer már nagy távolságból észleli az állatokat és az embereket – és külön megvilágítja azokat. Az emberek vagy állatok képét egy, a hűtőrácsban elhelyezett kamera rögzíti – a kép azután a központi kijelzőn jelenik meg.
Az intelligens rendszer egy erős fénysugárral előre figyelmeztet: amint az infravörös érzékelő olyan gyalogosokat vagy nagyobb testű állatokat észlel, amelyekkel fennáll az ütközés veszélye, a rendszer két, külön vezérelt irányfénnyel megvilágítja őket – anélkül, hogy fellépne az elvakítás kellemetlen jelensége. Ez igen hatékonyan hívja fel mind az Ön, mind pedig a gyalogos figyelmét a potenciálisan veszélyt hordozó helyzetre.
Amennyiben a hőképes elemzés aktivált állapotban van, a vezető a színes BMW Head-Up Display-n vagy a műszerfalon további figyelmeztetéseket is kap. Akut balesetveszély esetén a rendszer hangjelzéssel is figyelmeztet, ezen kívül maximális erejű fékezésre készíti fel a fékeket. A Dynamic Light Spot funkcióval ellátott BMW Night Vision a BMW ConnectedDrive innovációja.

BMW SELECTIVE BEAM.

A BMW Selective Beam funkció még kényelmesebbé teszi az Ön számára az éjszakai vezetést. A rendszer anélkül biztosít tökéletes megvilágítást, hogy elvakítaná a többi vezetőt.
Az érzékelők felismerik a közlekedőket, és kitakarják azokat a reflektor fénynyalábjában. A távolsági fényszóró hatótávolsága 400 m, így idejekorán azonosíthatók a veszélyek, és az iránytartás is tökéletesebb lesz.

PARKOLÓASSZISZTENS.

A parkolóasszisztens megkönnyíti a párhuzamos parkolást. Függetlenül attól, hogy aktiválva van-e avagy sem, a rendszer felméri a potenciális parkolóhelyeket, miközben az autó kis sebességgel (max. 35 km/órával), legfeljebb 1,5 méteres oldaltávolságra elhalad a parkoló autók mellett.
Amennyiben a rendszer megfelelő méretű helyet talál, a vezetőnek csak be kell kapcsolnia az irányjelzőt, és a parkolóasszisztens átveszi tőle a kormányzás feladatát. A gáz- és fékpedált, valamint a váltót továbbra is a vezetőnek kell működtetnie. A rendszer mindehhez akusztikus jelzésekkel, valamint a központi kijelzőn megjelenő utasításokkal nyújt segítséget. Így a vezető kipihentebb maradhat és biztonságosabban parkolhat.

KAMERARENDSZEREK.

Parkolássegítő rendszer, Surround View, tolatókamera: lássa tisztán a jármű körülötti területet a parkolási manőverek végrehajtása során és az útkereszteződésekben. Az első-hátsó parkolás-segítő rendszer (PDC) optikai és akusztikus jelzéseinek köszönhetően Ön biztonságosan és kényelmesen parkolhat.
A Surround View felülnézetből mutatja az Ön járművét a központi kijelzőn. Utóbbi felszereltség tartalmazza a Side View funkciót, amely jobban áttekinthetővé teszi a rosszul belátható autókihajtókat és kereszteződéseket. A tolatókamera akkor nyújt Önnek hasznos segítséget, amikor 20 km/órás sebességnél lassabban tolat be a parkolóhelyre.

AKTÍV VÉDELEM.

Az Aktív védelem a BMW ConnectedDrive preventív utasvédelmi rendszere.

Ha az úton kritikus helyzet lép fel, az első biztonsági övek szükség esetén előfeszülnek, az oldalablakok pedig bezáródnak. Ha az autóban komfort ülések találhatók, az első és hátsó utasülések háttámlái függőleges helyzetbe állnak vissza. A rendszer kritikus helyzetként értékeli például a vészfékezést, valamint azt is, ha az autó túlzott alul- vagy túlkormányozottságot mutat.

Amennyiben a jármű el van látva ráfutásos ütközésveszélyre figyelmeztető rendszerrel vagy fékezés funkcióval ellátott, ráfutásos ütközésveszélyre figyelmeztető rendszerrel, az elöl lévő mozgó vagy álló járművek idejében észlelhetők (a rendszer korlátain belül).

Bizonyos típusú helyzetekben a rendszer képes automatikusan aktiválni a fékeket és állóra fékezni a járművet, vezetői beavatkozás nélkül. Mindezzel csökkenthető a másodlagos ütközések esélye, illetve minimalizálható az általuk okozott kár.

Az éberségfigyelő asszisztens a vezető viselkedését figyeli, hogy jelentkeznek-e a kifáradás jelei. A rendszer elemzi a kormánymozdulatokat és reagál a normálistól eltérő vezetői viselkedésre. A központi kijelzőn üzenet jelenik meg, amely javasolja, hogy a vezető tartson szünetet.