SZÜLETETT SPORTOLÓ. HATALMAS NYERÉSI POTENCIÁLLAL.

Dinamizmus és hatékonyság a BMW 3-as Touringban.

SZÜLETETT SPORTOLÓ. HATALMAS NYERÉSI POTENCIÁLLAL.

Dinamizmus és hatékonyság a BMW 3-as Touringban.

A BMW 3-as Touring dinamizmusa igen sokoldalú. Az opcionális adaptív M futómű vagy a változó áttételű sport kormánymű garantálják a legmagasabb szintű agilitást, kitűnő menettulajdonságokat és precíz irányíthatóságot biztosítva a sportos stílusú vezetés során. A BMW TwinPower Turbo motorok és az opcionális 8 fokozatú Steptronic Sport sebességváltó egyedülálló vezetési élményt nyújtanak. Az említett, valamint a további BMW EfficientDynamics technológiák gondoskodnak a lenyűgöző teljesítményről, ugyanakkor komoly mértékben hozzájárulnak a fogyasztás csökkentéséhez is.

SZÜLETETT SPORTOLÓ. HATALMAS NYERÉSI POTENCIÁLLAL.Dinamizmus és hatékonyság a BMW 3-as Touringban.

A BMW 3-as Touring dinamizmusa igen sokoldalú. Az opcionális adaptív M futómű vagy a változó áttételű sport kormánymű garantálják a legmagasabb szintű agilitást, kitűnő menettulajdonságokat és precíz irányíthatóságot biztosítva a sportos stílusú vezetés során. A BMW TwinPower Turbo motorok és az opcionális 8 fokozatú Steptronic Sport sebességváltó egyedülálló vezetési élményt nyújtanak. Az említett, valamint a további BMW EfficientDynamics technológiák gondoskodnak a lenyűgöző teljesítményről, ugyanakkor komoly mértékben hozzájárulnak a fogyasztás csökkentéséhez is.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

Hozza ki a legtöbbet minden liter üzemanyagból a BMW EfficientDynamics technológiájával: jobb teljesítmény, nagyobb hatékonyság és élvezetesebb vezetési élmény. A legmodernebb technikai innovációk az üzemanyagfogyasztás csökkentése mellett képesek a vezetési élményt tovább fokozni, így minden BMW-t a színtiszta dinamizmus jellemzi.

CSÚCSFORMÁBAN LÉVŐ ATLÉTA.

A BMW 3-as sorozat dinamizmusa.

CSÚCSFORMÁBAN LÉVŐ ATLÉTA.

A BMW 3-as sorozat dinamizmusa.

8 FOKOZATÚ STEPTRONIC SPORT SEBESSÉGVÁLTÓ.

A nyolcfokozatú Steptronic sport sebességváltó alkalmazkodik az Ön egyéni vezetési stílusához. A váltó a kényelmes haladástól a kimondottan dinamikus száguldásig minden vezetési stílushoz tökéletes.
Az automatikus sebességváltás mellett természetesen bármikor lehetőség van arra, hogy a vezető beavatkozzon a folyamatba. A kapcsolási művelet a rövidített váltókarral vagy a kormánykerékre helyezett váltófülekkel hajtható végre.
SPORT módban a váltások karakterisztikája a maximális teljesítményt szolgálja. Az nyolc fokozat rendkívül finom kiosztása optimalizálja a gyorsítási folyamatot, az erőforrás pedig folyamatosan olyan fordulatszámon dolgozik, ami garantálja a legnagyobb teljesítményt és hatékonyságot. A maximális erejű gyorsítás a Launch Control használatával érhető el: a funkció automatikusan hajtja végre a kapcsolásokat, hogy a lehető legjobban kihasználja a motor optimális fordulatszám-tartományait.
Nagy sebességű haladásnál a plusz, nyolcadik fokozat csökkenti a motor fordulatszámát, következésképpen mérsékli a fogyasztást és a motorzajt. Mindebben hatalmas szerepe van az újonnan kifejlesztett, rendkívül hatékony kuplungnak is. A nyolcfokozatú Steptronic sport sebességváltó maximális hatékonyságot biztosít, kapcsolásai pedig elképesztően simák.

  • 8 fokozatú Steptronic sebességváltó

    A 8 fokozatú Steptronic sebességváltó, amely új mércét állít a kényelem és a dinamizmus terén, a BMW EfficientDynamics egyik kulcseleme. A fokozatok közötti szokatlanul finom átmeneteknek köszönhetően minden fordulatszámon optimális az erőátvitel. Mindennek köszönhetően jelentősen csökken a fogyasztás, egyszersmind a vezető fokozott sportosságnak és dinamizmusnak örvendhet. A motor fordulatszáma – különösen nagyobb sebességnél – alacsonyabb, ami jótékonyan hat a fogyasztásra és a motorzajra is.
    A kuplungszerkezet ugyancsak jelentős segítséget nyújt – még akkor is, ha a váltó manuális módban van. Az egyes fokozatok közötti fordulatszám-tartományok közötti csekély különbségeknek, illetve a precíz váltóhangolásnak köszönhetően a kapcsolások rendkívül finoman mennek végbe.
    A beépített funkciók – például a prediktív hajtáslánc, a jármű mozgásainak folyamatos monitorozása és a forgalmi helyzet figyelése – jelentős hatást gyakorolnak a váltások végrehajtásának módjára. Az aktuálisan kiválasztott vezetési módtól függetlenül a rendszer mindig a legmegfelelőbb fokozatba kapcsol. A sebességváltó összeköttetésben áll a navigációs rendszerrel, így – az útvonal jellegzetességeinek megfelelően – a prediktív hajtáslánc a sportosabb, közvetlenebb (SPORT mód), valamint a kényelmesebb, kevesebb kapcsolást alkalmazó beállítás (COMFORT mód) között váltogat.

BMW 340i Touring.

BMW 340i Touring.

Tekintélyt parancsoló teljesítmény-leadás, selymesen sima járás és bizsergetően izgalmas hang jellemzik a BMW EfficientDynamics motorcsaládba tartozó, soros 6 hengeres benzinmotort. Az erőteljes, 3,0 literes motor a fokozatmentes Valvetronic szelepvezérlést dupla-VANOS-szal, nagy precizitású befecskendezéssel és TwinScroll turbófeltöltővel ötvözi annak érdekében, hogy a hengerekbe minden fordulatszámon optimális mennyiségű és összetételű keverék kerüljön. Az eredmény: 326 LE (240 kW) teljesítmény és 450 Nm-es maximális nyomaték az 1380–5000 ford./perc tartományban, amely a BMW 340i Touringot mindössze 5,2–5,1 másodperc alatt gyorsítja fel 0-ról 100 km/órára, a végsebesség pedig 250 km/óra. Az intelligens technológiai innovációk alkalmazásának köszönhetően a kombinált fogyasztás mindössze 7,7–6,5 l/100 km, a CO2-kibocsátás pedig csak 179–152 g/km.
Egy erőforrás, amely minden vezető álma: széles fordulatszám-tartományban, optimális hatékonysággal leadott nagy teljesítmény, még alacsony fordulatszámokon is élénk gázreakciók és mindig bizsergető hangzás – ahogy az egy igazi BMW motorra jellemző.

BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition.

A kétliteres, négyhengeres BMW TwinPower Turbo dízelmotorral szerelt BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring hatékonyság és teljesítmény terén is lenyűgöző. Teljesítménye 120 kW (163 LE) 4000 rpm fordulatszámnál, maximális forgatónyomatéka 400 Nm, amely az 1750-2250 rpm fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. A BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition 0-ról mindössze 8,1-8,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet. Vegyes használatban az üzemanyag-fogyasztás mindössze 4,0-4,5 l/100km, a CO2 kibocsátás pedig 104-118 g/km.

A 2,0 literes, 4 hengeres BMW TwinPower Turbo dízelmotor rendkívül élénken reagál a gázadásokra már alacsony fordulatszámokon is, emellett az új generációs Common Rail rendszernek köszönhetően rendkívül simán jár. A változó turbinageometriájú turbófeltöltő nagy töltőnyomást és nyomatékot, valamint erőteljes gyorsítást tesz lehetővé a teljes fordulatszám-tartományban.

A jármű egyedülálló hatékonysága részben ptimalizált működésű erőátviteli rendszernek, a még tovább tökéletesített optimális váltási pontra figyelmeztető jelzésnek, valamint a számos aerodinamikai fejlesztésnek köszönhető.

FUTÓMŰ.

Dinamizmus tekintetében a BMW 3-as sorozat már generációk óta új mércét állít. A továbbfejlesztett csillapítás-technológia, az átdolgozott futómű és a finomított kormányzás még a korábbiaknál is intenzívebb vezetési élményt eredményeznek. A finomhangoláson átesett futómű jelentősen javítja az autó hossz- és oldalirányú mozgásának jellemzőit. Mindez nemcsak az alap futómű esetében igaz, hanem az M Sport futómű és az adaptív M futómű esetében is. Mindezeken felül a kormányzás is pontosabbá vált, még tovább mérséklődött karosszéria billegése, az iránytartás pedig még tökéletesebb lett. A BMW 3-as Touring kitűnő úttartásával, tökéletes kezelhetőségével és egyedülálló agilitásával nyűgöz le, miközben minden helyzetben a legmagasabb kényelmet nyújtja.

  • Adaptív M futómű

    A 10 milliméterrel ültetett adaptív M futómű még jobban kiaknázhatóvá teszi a 3-as BMW-ben rejlő dinamikai potenciált. A vezető kiválaszthatja azt a karakterisztikát – a kényelmestől az extrém sportosig –, amely a leginkább illik a kívánt vezetési stílushoz. Bármelyik beállításra is essen a választás, az adaptív M futómű elektronikus vezérlésű lengéscsillapítói a másodperc tört része alatt alkalmazkodnak az útviszonyokhoz. A rendszer számos érzékelőt használ egyebek mellett a kerék vibrációinak, valamint a jármű sebességének mérésére annak érdekében, mindig garantált legyen az optimális csillapítás és járműbiztonság.
    A COMFORT mód a pihentető utazáshoz ajánlott. A SPORT módban érezhetően feszesebbé válik a csillapítás, sportosabbá téve a futómű viselkedését. Az extrém módon dinamikus autózáshoz a SPORT+ mód a legjobb választás: a DTC funkció (dinamikus kipörgésgátló) ilyenkor aktív, aminek következtében a rendszer engedi jobban kipörögni a meghajtott kerekeket – így a jármű dinamikai képességei egészen a határokig kiaknázhatók. A DSC mindazonáltal nem teljesen inaktív; jóval később – a fizikailag lehetséges és még biztonságos határ elérésekor – avatkozik csak be a jármű stabilizálásának céljából.

  • Változó áttételű sport kormánymű

    A Servotronic funkcióval ellátott változó áttételű sport kormánymű direkt és agilis viselkedést tesz lehetővé minimális kormányerő mellett. A sport kormánymű az aktuális sebességtől függetlenül változtatja az áttétel mértékét.
    Azzal, hogy ezt teszi, mérsékli a szükséges kormányerőt, rendkívül kis kormányszöget érve el. Mindez igen jelentős mértékben fokozza az agilitást, különösen dinamikus kanyarvételkor, illetve kikerüléskor. Parkoláskor, forduláskor és manőverezéskor a kényelem növekszik. A kis kormányszögek jóvoltából a rendszer kiváló iránytartást és rendkívül precíz kormányzást biztosít.

  • BMW xDrive

    Az intelligens BMW xDrive összkerék-meghajtási rendszer tökéletesen alkalmazkodik még a legnehezebb útviszonyokhoz is, folyamatosan optimális tapadást biztosítva ezzel. Az xDrive és a dinamikus stabilitás kontroll (DSC) együttesen garantálják, hogy a BMW rendíthetetlenül tartsa a kijelölt irányt.

    A DSC érzékelőjétől kapott jelek alapján az xDrive rugalmasan és gyorsan osztja el a nyomatékot a tengelyek között annak érdekében, hogy elejét vegye a túl-, illetve az alulkormányozottság jelenségének, és ezzel biztosítsa a kiváló iránytartást. Emellett sebes és biztonságos gyorsulást tesz lehetővé akár csúszós és meredek útszakaszokon is. Kritikus útviszonyok közepette a DSC-nek kevesebbszer kell beavatkoznia a folyamatokba. A BMW xDrive az összkerék-meghajtás összes előnyét – nevezetesen a kitűnő tapadást és iránytartást, valamint a menetbiztonságot – a BMW klasszikus értékének számító agilitással ötvözi a még nagyobb vezetési élmény érdekében.

DRIVING EXPERIENCE SZABÁLYOZÁS ECO PRO MÓDDAL.

A Driving Experience kapcsoló jóvoltából a vezető az alap motor- és váltóbeállításokat alkalmazó COMFORT mód, a hatékonyságot célzó ECO PRO mód, a dinamikus SPORT mód, illetve a SPORT+ módok közül választhat, mely utóbbi egészen a fizikailag lehetséges határokig engedi érvényesülni a dinamizmust. Az ECO PRO mód nemcsak a Steptronic sebességváltó (ha van ilyen a járműben) karakterisztikájába avatkozik be, hanem a például a fűtés/légkondicionálás működésébe is a hatékonyság növelésének – azaz a fogyasztás csökkentésének ¬– érdekében. Az ECO PRO mód akár 20 százalékkal is képes mérsékelni a fogyasztást. További megtakarítási potenciált rejt az ún. siklás funkció és az ECO PRO Route funkció is, mely utóbbi hatékonyságra optimalizált útvonalat ajánl a forgalomsűrűség, az egyéni vezetési stílus és a helyi viszonyok flgyelembevételével. A „siklás” funkció akár 160 km/órás sebességgel is hagyja a saját mozgási energiájával előrehaladni az autót. A funkció akkor aktiválódik, amikor a vezető úgy veszi le a lábát a gázpedálról, hogy közben nem fékez.
A COMFORT mód rendkívül kényelmes vezetési élményt nyújt a futómű elemeinek megfelelő beállításával. SPORT és SPORT+ módokban a hajtáslánc és felfüggesztés elemei mind a még dinamikusabb vezetést szolgálják. A motor ilyenkor még spontánabb módon reagál a gázadásra, az automata váltó jobban engedi kipörögni a motort, manuális váltó esetén később jelenik meg a felváltást javasoló jelzés, és a jármű úgy általában is sokkal közvetlenebbül és dinamikusabban viselkedik.

DRIVING EXPERIENCE SZABÁLYOZÁS ECO PRO MÓDDAL.

DRIVING EXPERIENCE SZABÁLYOZÁS ECO PRO MÓDDAL.

A Driving Experience kapcsoló jóvoltából a vezető az alap motor- és váltóbeállításokat alkalmazó COMFORT mód, a hatékonyságot célzó ECO PRO mód, a dinamikus SPORT mód, illetve a SPORT+ módok közül választhat, mely utóbbi egészen a fizikailag lehetséges határokig engedi érvényesülni a dinamizmust. Az ECO PRO mód nemcsak a Steptronic sebességváltó (ha van ilyen a járműben) karakterisztikájába avatkozik be, hanem a például a fűtés/légkondicionálás működésébe is a hatékonyság növelésének – azaz a fogyasztás csökkentésének ¬– érdekében. Az ECO PRO mód akár 20 százalékkal is képes mérsékelni a fogyasztást. További megtakarítási potenciált rejt az ún. siklás funkció és az ECO PRO Route funkció is, mely utóbbi hatékonyságra optimalizált útvonalat ajánl a forgalomsűrűség, az egyéni vezetési stílus és a helyi viszonyok flgyelembevételével. A „siklás” funkció akár 160 km/órás sebességgel is hagyja a saját mozgási energiájával előrehaladni az autót. A funkció akkor aktiválódik, amikor a vezető úgy veszi le a lábát a gázpedálról, hogy közben nem fékez.
A COMFORT mód rendkívül kényelmes vezetési élményt nyújt a futómű elemeinek megfelelő beállításával. SPORT és SPORT+ módokban a hajtáslánc és felfüggesztés elemei mind a még dinamikusabb vezetést szolgálják. A motor ilyenkor még spontánabb módon reagál a gázadásra, az automata váltó jobban engedi kipörögni a motort, manuális váltó esetén később jelenik meg a felváltást javasoló jelzés, és a jármű úgy általában is sokkal közvetlenebbül és dinamikusabban viselkedik.

INTELLIGENS ENERGIAMENEDZSMENT.

A BMW 3-as Touring intelligens energiamenedzsment rendszere alapfelszereltségként tartalmaz számos BMW EfficientDynamics technológiát, köztük az Auto Start/Stop funkciót, a fékenergia-visszanyerést, az elektromos szervokormányt és az optimális váltási pontra figyelmeztető jelzést. Az említett technológiák közötti összjáték garantálja a fenntartható mobilitást és a maximális hatékonyságot.

  • Auto Start/Stop funkció

    Az Auto Start/Stop funkció gondoskodik arról, hogy csak akkor történjen üzemanyag-felhasználás, amikor az autó ténylegesen mozgásban van. Amikor a jármű ideiglenesen megáll például piros lámpánál vagy a dugóban, az Auto Start/Stop funkció úgy takarít meg üzemanyagot, hogy várakozáskor, a kuplung felengedése (manuális sebességváltó) vagy teljesen állóra fékezés (Steptronic sebességváltó) után leállítja a motort.
    Az információs kijelzőn egy ikon jelzi, hogy az Auto Start/Stop funkció aktív. Amint a vezető lenyomja a kuplungot (manuális sebességváltó) vagy elveszi a lábát a fékpedálról (Steptronic sebességváltó), a motor automatikusan újraindul.
    Az Auto Start/Stop funkció soha nem kényszerít kompromisszumra a kényelmet és a biztonságot illetően, mivel inaktív marad, ha a motor még nem érte el az ideális üzemi hőmérsékletét, ha a belső tér még nem fűtődött fel/hűlt le a megfelelő mértékben, ha az akkumulátor töltöttsége túl alacsony, illetve, ha a kormánykerék elfordított állapotban van. A központi vezérlőegység szükség esetén még álló helyzetben is újraindítja a motort – például akkor, ha az autó elkezd előregurulni vagy a szélvédő bepárásodik. Az Auto Start/Stop funkció bármikor egy gombnyomással kikapcsolható.

  • Fékenergia-visszanyerés

    A fékenergia-visszanyerés csökkenti az üzemanyagfogyasztást és fokozza a meghajtási rendszer hatékonyságát. Amikor a vezető leveszi a lábát a gázpedálról vagy lenyomja a féket, a villanymotor a jármű mozgási energiáját elektromos energiává alakítja. Az energiát a nagyfeszültségű akkumulátor tárolja és az később felhasználható a villanymotor hajtására.

  • Elektromos szervokormány

    Az elektromos szervokormány optimálisan a pillanatnyi sebességhez igazítja a rásegítés mértékét. Az eredmény: közvetlen, precíz viselkedés nagy sebességnél, valamint könnyed manőverezhetőség parkoláskor. A kormánymű csak akkor fogyaszt energiát, ha az tényleg szükséges. Mindezzel üzemanyag takarítható meg, és csökken az emisszió is.
    A berendezés hidraulikus szivattyú helyett elektromos motort használ. A hagyományos rendszerek esetében a belső égésű motornak folyamatosan energiával kell ellátnia a szivattyút – ezzel szemben az elektromos szervomotor csak akkor működik, ha a vezető megmozdítja a kormánykereket. Egyenesen haladva vagy ugyanazt a kormányszöget tartva (például hosszú kanyarokban) az elektromotor inaktív, így az energiát sem fogyaszt. Azzal, hogy a rásegítés mértéke a pillanatnyi helyzethez és sebességhez igazodik, a kormányzás kényelmesebbé válik.

  • Sebességváltásra figyelmeztető jelzés

    Az optimálisan időzített sebességváltással üzemanyag takarítható meg, különösen városban vagy hosszú utak alkalmával. Optimális váltások, alacsonyabb fogyasztás – a motorvezérlő elektronika felismeri a leghatékonyabb sebességfokozatot az útviszonyok és a motor fordulatszáma alapján. Az információs kijelzőn egy nyíl gyullad ki, mutatva, hogy az adott pillanatban a magasabb vagy az alacsonyabb sebességfokozat a hatékonyabb-e. A rendszer azt is felismeri, ha Ön erőteljesen gyorsít, ezért ilyenkor az ajánlás nem jelenik meg addig, ameddig a motor fordulatszáma nem csökken vissza. Összehasonlító tesztek kimutatták, hogy a sebességváltásra figyelmeztető jelzéssel ellátott járművek nagyjából négy százalékkal kevesebbet fogyasztanak.