INTELLIGENS ÚTON FOKOZOTT VEZETÉSI ÉLMÉNY.

A BMW ConnectedDrive vezetőt segítő rendszerei a BMW 3-as Touringban.

Minél nagyobb figyelmet képes a vezetésnek szentelni, annál nagyon élményben lesz része. A BMW 3-as Touring pontosan ezért vesz át Öntől számos feladatot. A Driving Assistant például figyelmeztet a leselkedő veszélyekre. A Professional navigációs rendszernek köszönhetően soha nem érik majd Önt kellemetlen meglepetések – még akkor sem, ha eladdig ismeretlen helyen tartózkodik. Mindemellett pedig ott vannak a fedélzeti segítő rendszerek, amelyek minden eddiginél kényelmesebbé teszik a parkolást.

DRIVING ASSISTANT.

A Driving Assistant csomag olyan kameraalapú, vezetéstámogató rendszereket tartalmaz, mint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, vagy a ráfutásos ütközésre és gázolásveszélyre figyelmeztető, városi fékezés funkcióval ellátott rendszer.

A sávelhagyásra figyelmeztető jelzés figyeli az útfelfestési jeleket, és kb. 70 km/órás sebesség felett, a kormánykerék rezegtetésével figyelmezteti a vezetőt az akaratlan sávváltásra. A rendszer nem ad jelzést, ha a sávváltás szándékos – tehát például akkor, amikor az irányjelző aktiválva van.

Míg a ráfutásos ütközésre figyelmeztető, városi fékezés funkcióval ellátott rendszer a járműveket figyeli, a gázolásveszélyre figyelmeztető, városi fékezés funkcióval ellátott rendszer a gyalogosok jelenlétére reagál. Ha a BMW előtt haladó jármű hirtelen fékez, akkor a 3-as BMW - bekapcsolt ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer mellett - azonnal reagál. A rendszer lépcsőzetesen működik. Először figyelmeztető szimbólum jelenik meg, majd kezd villogni a műszerfalon, azután hangjelzés hallható, végül a rendszer enyhén fékezni kezd (60 km/h sebesség alatt). A gázolásveszélyre figyelmeztető jelzés 10-60 km/h között működik, és egylépcsős figyelmeztetést ad, ha közvetlen gázolásveszély lép fel. Amennyiben a rendszer potenciális ütközésveszélyt azonosít, a fékeket felkészíti a gyorsabb reagálás érdekében. Vészhelyzet esetén a rendszer automatikusan fékez. A rendszer hatékonysága sötét és ködös időben csökkenhet.

AKTÍV SEBESSÉGTARTÓ AUTOMATIKA STOP&GO FUNKCIÓVAL.

AKTÍV SEBESSÉGTARTÓ AUTOMATIKA STOP&GO FUNKCIÓVAL.

A ráfutásos ütközésre figyelmeztető, fékezési funkcióval ellátott, radaralapú rendszert tartalmazó, Stop&Go funkciót biztosító aktív sebességszabályozó automatika nagyobb kényelmet és biztonságot nyújt a forgalmi dugókban. A rendszer a vezető által beállított sebességet és követési távolságot tartja. A jármű lassan haladó forgalomban önállóan gyorsítva és lassítva, forgalmi dugóban pedig akár állóra fékezve is tartja a beállított követési távolságot. Ha az autó megközelíti az előtte haladó járművet vagy ha egy másik jármű sorol be a sávba, akkor a rendszer precíz sebességváltoztatással reagál a másik jármű mozgására. A rendszer 210 km/h sebességig működik.

A Stop&Go funkció nemcsak arra képes, hogy automatikusan akár állóra is fékezze az autót, hanem arra is, hogy – amennyiben a forgalmi helyzet azt engedi – önműködően az eredeti sebességre gyorsítsa fel a járművet.

Ha a BMW előtt haladó jármű hirtelen fékez, a BMW - bekapcsolt ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer mellett - azonnal reagál. A rendszer fázisokban működik. Előbb egy figyelmeztető szimbólum jelenik meg, majd a szimbólum villogni kezd és hangjelzés hallható, végül az autó erősen fékez.

BMW HEAD-UP DISPLAY.

A teljes színspektrumú BMW Head-Up Display az utazással kapcsolatos információkat közvetlenül a vezető látóterébe vetíti, így az teljes mértékben a vezetésre összpontosíthat. A kijelzőn olyan adatok szerepelnek, mint például a pillanatnyi sebesség, a navigációs tippek, az előzési tilalomra is figyelmeztető sebességhatár-kijelzés információi, a telefonhívás- és a lejátszási listák, valamint a különböző vezetőt segítő rendszerek információi és figyelmeztetései.
A szélvédőre vetített ikonok igen nagy felbontásban, színesben jelennek meg a valósághű közlekedési szimbólumokkal együtt. A vetített kép a jármű előtt 2,3 méterrel látszik lebegni. Ez, valamint az optimális elhelyezés biztosítják a gyors és kényelmes leolvashatóságot, amely csak minimális mértékben vonja el a vezető figyelmét.
A vetített kép fényereje automatikusan igazodik a külső fényviszonyokhoz, míg a vetítési magasság attól függően változik, hogy nappal vagy éjszaka van-e. A vezető maga választhatja ki, hogy a pillanatnyi sebesség és az asszisztensek jelzései mellett milyen információk jelenjenek meg a kijelzőn.

PARKOLÁS.

A BMW 3-as Touringhoz olyan intelligens rendszerek érhetők el, amelyek megkönnyítik a parkolóhelyekre való be-, illetve az onnan való kiállást. Az olyan hasznos asszisztensek, mint amilyen például a tolatókamera, a parkolóasszisztens és a Surround View, minden parkolási manővert kényelmesebbé tesznek – főleg szűk helyeken, valamint akkor, amikor korlátozott a kilátás.

  • Tolatókamera

    A tolatókamerának köszönhetően a vezető manőverezés és parkolás közben a központi kijelzőn láthatja az autó mögötti területet. A tolatókamera 15 km/óránál lassúbb hátramenet esetén – például parkoláskor – jobban beláthatóvá teszi a jármű környezetét.
    A központi kijelzőn megjelenő segédvonalak, valamint az akadályok színes jelzése tájékoztatják a vezetőt arról, hogy a parkolóhely nagysága megfelelő-e – ha igen, akkor ezek a jelzések segítséget is nyújtanak a manőver végrehajtása közben. Amennyiben a kormánykerék teljesen el van fordítva, piros színű, elforduló kör jelenik meg. A zöld színű segédvonalak helyzete a kormánykerék minden mozdulatára változik.
    A tolatókamera automatikusan kikapcsol tíz méter megtétele után, illetve akkor, amikor a sebesség meghaladta a 15 km/órát. Amennyiben az autó el van látva vonóhoroggal, a tolatókamera speciális zoom funkciója teszi könnyebbé a vontatmány rögzítését.

  • Parkolóasszisztens

    A parkolóasszisztens megkönnyíti a párhuzamos parkolást. Akár aktív, akár kikapcsolt állapotban a rendszer méri a potenciális parkolási helyeket, miközben az autó lassan (35 km/h-nál kisebb sebességgel) és a parkoló autóktól legfeljebb 1,5 méter távolságban halad.

    Ha elég nagy helyet talált, akkor a vezető egyszerűen bekapcsolja az irányjelzőt, majd a parkolóasszisztens átveszi a kormányzást, a gázpedált, a sebességváltót és a fékeket pedig továbbra is a vezető működteti. A rendszer mindehhez akusztikus jelzésekkel, valamint a központi kijelzőn megjelenő utasításokkal nyújt segítséget. A rendszer így könnyebbé, stresszmentesebbé és biztonságosabbá teszi a parkolást.

    Parkolóasszisztens nélküli parkolási manőverek esetén az oldalirányú parkolást segítő rendszer további szenzorok segítségével térképezi fel az autó két oldalán rendelkezésre álló teret, illetve az ott megjelenő akadályokat, melyekről a vezető a központi kijelző segítségével kap tájékoztatást. A rendszer így nyugodtabbá és biztonságosabbá teszi a parkolást.

  • Surround View

    A Surround View a kamera-alapú Top View és Side View funkciókat, valamint a tolatókamerát egyesíti magában. A külső tükörben elhelyezett kamerák, illetve a tolatókamera együttesen 270°-os látószögű képet adnak az autó körülötti területről.
    A Top View az autó melletti területet mutatja, megkönnyítendő ezzel a manőverezést. A Side View a rosszul belátható helyeken, például autókihajtókban és útkereszteződésekben könnyíti meg a tájékozódást. Az autó elején, a bal és a jobb oldalon lévő egy-egy digitális kamera a jármű előtti forgalmat pásztázza. Mindez lehetővé teszi a keresztező forgalom idejében való észlelését, aminek köszönhetően a vezető megfelelően reagálhat. A Side View funkció automatikusan kikapcsol, amint a jármű eléri a 15 km/órás sebességet. A vezető ezt követően maga kapcsolhatja be a tolatókamerát, a Top View vagy a Side View funkciót.
    A kamerarendszerek aktiválódnak, amikor a vezető hátramenetbe kapcsol vagy megnyomja a PDC, illetve a Side View gombját. A kamerák képe a központi kijelzőn jelenik meg.

PROFESSIONAL NAVIGÁCIÓS RENDSZER.

A Professional navigációs rendszert letisztult dizájn és kimagasló szolgáltatáskínálat jellemzi. A berendezés egyszerű és könnyen használható navigációs rendszert tartalmaz, amely harmonikusan illeszkedik a BMW többi fedélzeti rendszeréhez, például a Touch kontrollerrel ellátott iDrive vezérlési koncepcióhoz, valamint a Touch Display érintőképernyőhöz. A rendszer magában foglalja a beszédvezérlést, a DVD-meghajtóval ellátott BMW Professional rádiót, illetve tartalmaz egy 20 GB-os, az audiofájlok tárolására fenntartott merevlemezt is. A beépített, 8,8 colos, 1280 x 480 pixeles felbontású, színes, osztottképernyő-funkciós (fő- és kiegészítő képernyő) LCD-kijelzőt úgy tervezték meg, hogy az optimálisan legyen leolvasható és áttekinthető.

  • iDrive Touch kontroller

    A közvetlen menüelérést biztosító gombokkal, nyolc „kedvencek” gombbal, valamint beszédvezérlés funkcióval kiegészített iDrive Touch kontroller intuitív kezelhetőséget biztosít azáltal, hogy Ön az érintésérzékeny felületen kézírással viheti be az úti cél adatait. A háromdimenziós, térképháttérként műholdas képeket használó térkép-megjelenítés – a térképen a bizonyos kiemelt tereptárgyak fotórealisztikusan tűnnek fel – izgalmas vizuális élménnyé avatja a navigálást.

  • Automatikus térképfrissítések

    A térképfrissítéseket az autó tulajdonosa a jármű vásárlásától számított három évig ingyenesen kérheti a hivatalos BMW Márkakereskedőktől. A BMW ConnecteDrive szolgáltatás keretén belül, bizonyos európai országokban a rendszer az autó megvásárlásától számított három évig, évente négy alkalommal automatikusan frissíti az adatbázist.

SÁVVÁLTÁSRA FIGYELMEZTETŐ JELZÉS.

SÁVVÁLTÁSRA FIGYELMEZTETŐ JELZÉS.

20 km/óránál gyorsabb haladás esetén a radaralapú sávváltásra figyelmeztető jelzés érzékeli a holttérben lévő, illetve a másik sávban haladó járműveket. A rendszer a kritikus zónában tartózkodó járművekre a külső tükrökben elhelyezett, háromszög alakú szimbólumokkal figyelmeztet.
Amennyiben a vezető a figyelmeztetés ellenére sávváltási szándékkal bekapcsolja az irányjelzőt, a rendszer a kormánykerék rezegtetésével, illetve a tükörbe épített, háromszög alakú szimbólumok villogtatásával figyelmeztet.

SEBESSÉGHATÁR-KIJELZÉS ELŐZÉSI TILALOMRA VALÓ FIGYELMEZTETÉSSEL.

SEBESSÉGHATÁR-KIJELZÉS ELŐZÉSI TILALOMRA VALÓ FIGYELMEZTETÉSSEL.

A legelső a biztonság: az előzési tilalomra figyelmeztető funkcióval ellátott sebességhatár-kijelzés a műszerfalon tájékoztatja Önt az aktuálisan megengedett maximális sebességről, valamint az érvényben lévő előzési korlátozásokról. A figyelmeztetések a műszerfalba épített információs kijelzőn jelennek meg. A visszapillantó tükör házába épített kamera figyeli a vonatkozó közlekedési táblákat. Az adatokat egy vezérlőegység dolgozza fel, majd a jelzéseket a navigációs rendszer adataival együtt jeleníti meg. Az autó egyéb funkcióinak felhasználásával a rendszer arra is képes, hogy megjelenítse a – például csapadékos időben vagy bizonyos napszakokban érvényes – változó sebességhatárokat is.

BMW SELECTIVE BEAM.

BMW SELECTIVE BEAM.

A BMW Selective Beam még kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi az éjszakai autózást. A rendszer kitűnően világítja meg az utat, anélkül, hogy elvakítaná a többi vezetőt. A rendszer észleli a többi közlekedőt, és kitakarja őket a távolsági fényszóró sugárnyalábjából. A fényszóró 400 méteres hatósugarának köszönhetően idejében észlelhetők a veszélyek, és javul az iránytartás is.