SZÜLETETT SPORTOLÓ. HATALMAS NYERÉSI POTENCIÁLLAL.

Dinamizmus és hatékonyság a BMW 3-as Limousine-ban.

SZÜLETETT SPORTOLÓ. HATALMAS NYERÉSI POTENCIÁLLAL.

Dinamizmus és hatékonyság a BMW 3-as Limousine-ban.

A BMW 3-as Limousine dinamizmusa igen sokoldalú. Az opcionális adaptív M futómű vagy a változó áttételű sport kormánymű garantálják a legmagasabb szintű agilitást, kitűnő menettulajdonságokat és precíz irányíthatóságot biztosítva a sportos stílusú vezetés során. A BMW TwinPower Turbo motorok és az opcionális 8 fokozatú Steptronic Sport sebességváltó egyedülálló vezetési élményt nyújtanak. Az említett, valamint a további BMW EfficientDynamics technológiák gondoskodnak a lenyűgöző teljesítményről, ugyanakkor komoly mértékben hozzájárulnak a fogyasztás csökkentéséhez is.

SZÜLETETT SPORTOLÓ. HATALMAS NYERÉSI POTENCIÁLLAL.Dinamizmus és hatékonyság a BMW 3-as Limousine-ban.

A BMW 3-as Limousine dinamizmusa igen sokoldalú. Az opcionális adaptív M futómű vagy a változó áttételű sport kormánymű garantálják a legmagasabb szintű agilitást, kitűnő menettulajdonságokat és precíz irányíthatóságot biztosítva a sportos stílusú vezetés során. A BMW TwinPower Turbo motorok és az opcionális 8 fokozatú Steptronic Sport sebességváltó egyedülálló vezetési élményt nyújtanak. Az említett, valamint a további BMW EfficientDynamics technológiák gondoskodnak a lenyűgöző teljesítményről, ugyanakkor komoly mértékben hozzájárulnak a fogyasztás csökkentéséhez is.

BMW EFIICIENT DYNAMICS.

BMW EFIICIENT DYNAMICS.

Hozza ki a legtöbbet minden liter üzemanyagból a BMW EfficientDynamics technológiájával: jobb teljesítmény, nagyobb hatékonyság és élvezetesebb vezetési élmény. A legmodernebb technikai innovációk az üzemanyagfogyasztás csökkentése mellett képesek a vezetési élményt tovább fokozni, így minden BMW-t a színtiszta dinamizmus jellemzi.

CSÚCSFORMÁBAN LÉVŐ ATLÉTA.

A BMW 3-as sorozat dinamizmusa.

CSÚCSFORMÁBAN LÉVŐ ATLÉTA.

A BMW 3-as sorozat dinamizmusa.

8 FOKOZATÚ STEPTRONIC SPORT SEBESSÉGVÁLTÓ.

8 FOKOZATÚ STEPTRONIC SPORT SEBESSÉGVÁLTÓ.

A nyolcfokozatú Steptronic sport sebességváltó alkalmazkodik az Ön egyéni vezetési stílusához. A váltó a kényelmes haladástól a kimondottan dinamikus száguldásig mindenféle vezetési stílushoz tökéletes.
Az automatikus sebességváltás mellett természetesen bármikor lehetőség van arra, hogy a vezető beavatkozzon a folyamatba. A kapcsolási művelet a rövidített váltókarral vagy a kormánykerékre helyezett váltófülekkel hajtható végre.
SPORT módban a váltások karakterisztikája a maximális teljesítményt szolgálja. Az nyolc fokozat rendkívül finom kiosztása optimalizálja a gyorsítási folyamatot, az erőforrás pedig folyamatosan olyan fordulatszámon dolgozik, ami garantálja a legnagyobb teljesítményt és hatékonyságot. A maximális erejű gyorsítás a Launch Control használatával érhető el: a funkció automatikusan hajtja végre a kapcsolásokat, hogy a lehető legjobban kihasználja a motor optimális fordulatszám-tartományait.
Nagy sebességű haladásnál a plusz, nyolcadik fokozat csökkenti a motor fordulatszámát, következésképpen mérsékli a fogyasztást és a motorzajt. Mindebben hatalmas szerepe van az újonnan kifejlesztett, rendkívül hatékony kuplungnak is. A nyolcfokozatú Steptronic sport sebességváltó maximális hatékonyságot biztosít, kapcsolásai pedig elképesztően simák.

  • 8 fokozatú Steptronic sebességváltó

    A 8 fokozatú Steptronic sebességváltó, amely új mércét állít a kényelem és a dinamizmus terén, a BMW EfficientDynamics egyik kulcseleme. A fokozatok közötti szokatlanul finom átmeneteknek köszönhetően minden fordulatszámon optimális az erőátvitel. Mindennek köszönhetően jelentősen csökken a fogyasztás, egyszersmind a vezető fokozott sportosságnak és dinamizmusnak örvendhet. A motor fordulatszáma – különösen nagyobb sebességnél – alacsonyabb, ami jótékonyan hat a fogyasztásra és a motorzajra is.
    A kuplungszerkezet ugyancsak jelentős segítséget nyújt – még akkor is, ha a váltó manuális módban van. Az egyes fokozatok közötti fordulatszám-tartományok közötti csekély különbségeknek, illetve a precíz váltóhangolásnak köszönhetően a kapcsolások rendkívül finoman mennek végbe.
    A beépített funkciók – például a prediktív hajtáslánc, a jármű mozgásainak folyamatos monitorozása és a forgalmi helyzet figyelése – jelentős hatást gyakorolnak a váltások végrehajtásának módjára. Az aktuálisan kiválasztott vezetési módtól függetlenül a rendszer mindig a legmegfelelőbb fokozatba kapcsol. A sebességváltó összeköttetésben áll a navigációs rendszerrel, így – az útvonal jellegzetességeinek megfelelően – a prediktív hajtáslánc a sportosabb, közvetlenebb (SPORT mód), valamint a kényelmesebb, kevesebb kapcsolást alkalmazó beállítás (COMFORT mód) között váltogat.

BMW 340i Limousine.

BMW 340i Limousine.

Tekintélyt parancsoló teljesítmény-leadás, selymesen sima járás és bizsergetően izgalmas hang jellemzik a BMW EfficientDynamics motorcsaládba tartozó, soros 6 hengeres benzinmotort. Az erőteljes, 3,0 literes motor a fokozatmentes Valvetronic szelepvezérlést dupla-VANOS-szal, nagy precizitású befecskendezéssel és TwinScroll turbófeltöltővel ötvözi annak érdekében, hogy a hengerekbe minden fordulatszámon optimális mennyiségű és összetételű keverék kerüljön. Az eredmény: 326 LE (240 kW) teljesítmény és 450 Nm-es maximális nyomaték az 1380–5000 ford./perc tartományban, amely a BMW 340i Limousine-t mindössze 5,2–5,1 másodperc alatt gyorsítja fel 0-ról 100 km/órára, a végsebesség pedig 250 km/óra. Az intelligens technológiai innovációk alkalmazásának köszönhetően a kombinált fogyasztás mindössze 7,7–6,5 l/100 km, a CO2-kibocsátás pedig csak 179–152 g/km.
Egy erőforrás, amely minden vezető álma: széles fordulatszám-tartományban, optimális hatékonysággal leadott nagy teljesítmény, még alacsony fordulatszámokon is élénk gázreakciók és mindig bizsergető hangzás – ahogy az egy igazi BMW motorra jellemző.

BMW 320d Limousine EfficientDynamics Edition.

A 2,0 literes, 4 hengeres dízelmotorral ellátott BMW 320d Limousine EfficientDynamics Edition lenyűgözően hatékonyan bánik az üzemanyaggal. Az erőforrás 190 lóerőt (140 kW) bocsájt rendelkezésre 4000-es percenkénti fordulatszámon, és 400 Nm-nyi nyomatékot állít elő az 1750-es és a 2500-as fordulatszámok között. Mindennek köszönhetően a BMW 320d Limousine EfficientDynamics Edition álló helyzetből mindössze 7,9–7,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. A kombinált fogyasztás mindössze 4,3–4,8 l/100 km, a CO2-kibocsátás pedig 113–99 g/km.
A 2,0 literes, 4 hengeres BMW TwinPower Turbo dízelmotor rendkívül élénken reagál a gázadásokra már alacsony fordulatszámokon is, emellett az új generációs, xxx bar nyomású Common Rail rendszernek köszönhetően az rendkívül simán jár. A változó turbinageometriájú turbófeltöltő nagy töltőnyomást és nyomatékot, valamint erőteljes gyorsítást tesz lehetővé a teljes fordulatszám-tartományban.
A jármű egyedülálló hatékonysága részben az optimalizált működésű erőátviteli rendszernek, a még tovább tökéletesített optimális váltási pontra figyelmeztető jelzésnek, valamint a számos aerodinamikai fejlesztésnek köszönhető.

FUTÓMŰ.

Dinamizmus tekintetében a BMW 3-as sorozat már generációk óta új mércét állít. A továbbfejlesztett csillapítás-technológia, az átdolgozott futómű és a finomított kormányzás még a korábbiaknál is intenzívebb vezetési élményt eredményeznek. A finomhangoláson átesett futómű jelentősen javítja az autó hossz- és oldalirányú mozgásának jellemzőit. Mindez nemcsak az alap futómű esetében igaz, hanem az M Sport futómű és az adaptív M futómű esetében is. Mindezeken felül a kormányzás is pontosabbá vált, még tovább mérséklődött karosszéria billegése, az iránytartás pedig még tökéletesebb lett. A BMW 3-as Limousine kitűnő úttartásával, tökéletes kezelhetőségével és egyedülálló agilitásával nyűgöz le, miközben minden helyzetben a legmagasabb kényelmet nyújtja.

  • Adaptív M futómű

    A 10 milliméterrel ültetett adaptív M futómű még jobban kiaknázhatóvá teszi a 3-as BMW-ben rejlő dinamikai potenciált. A vezető kiválaszthatja azt a karakterisztikát – a kényelmestől az extrém sportosig –, amely a leginkább illik a kívánt vezetési stílushoz. Bármelyik beállításra is essen a választás, az adaptív M futómű elektronikus vezérlésű lengéscsillapítói a másodperc tört része alatt alkalmazkodnak az útviszonyokhoz. A rendszer számos érzékelőt használ egyebek mellett a kerék vibrációinak, valamint a jármű sebességének mérésére annak érdekében, mindig garantált legyen az optimális csillapítás és járműbiztonság.
    A COMFORT mód a pihentető utazáshoz ajánlott. A SPORT módban érezhetően feszesebbé válik a csillapítás, sportosabbá téve a futómű viselkedését. Az extrém módon dinamikus autózáshoz a SPORT+ mód a legjobb választás: a DTC funkció (dinamikus csillapítás-szabályozás) ilyenkor aktív, aminek következtében a rendszer engedi jobban kipörögni a meghajtott kerekeket – így a jármű dinamikai képességei egészen a határokig kiaknázhatók. A DSC mindazonáltal nem teljesen inaktív; jóval később – a fizikailag lehetséges és még biztonságos határ elérésekor – avatkozik csak be a jármű stabilizálásának céljából.

  • Változó áttételű sport kormánymű

    A Servotronic funkcióval ellátott változó áttételű sport kormánymű direkt és agilis viselkedést tesz lehetővé minimális kormányerő mellett. A sport kormánymű az aktuális sebességtől függetlenül változtatja az áttétel mértékét.
    Azzal, hogy ezt teszi, mérsékli a szükséges kormányerőt, rendkívül kis kormányszöget érve el. Mindez igen jelentős mértékben fokozza az agilitást, különösen dinamikus kanyarvételkor, illetve kikerüléskor. Parkoláskor, forduláskor és manőverezéskor a kényelem növekszik. A kis kormányszögek jóvoltából a rendszer kiváló iránytartást és rendkívül precíz kormányzást biztosít.

  • BMW xDrive

    Az intelligens BMW xDrive összkerék-meghajtási rendszer tökéletesen alkalmazkodik még a legnehezebb útviszonyokhoz is, folyamatosan optimális tapadást biztosítva ezzel. Az xDrive és a dinamikus stabilitás kontroll (DSC) együttesen garantálják, hogy a BMW rendíthetetlenül tartsa a kijelölt irányt.

    A DSC érzékelőjétől kapott jelek alapján az xDrive rugalmasan és gyorsan osztja el a nyomatékot a tengelyek között annak érdekében, hogy elejét vegye a túl-, illetve az alulkormányozottság jelenségének, és ezzel biztosítsa a kiváló iránytartást. Emellett sebes és biztonságos gyorsulást tesz lehetővé akár csúszós és meredek útszakaszokon is. Kritikus útviszonyok közepette a DSC-nek kevesebbszer kell beavatkoznia a folyamatokba. A BMW xDrive az összkerék-meghajtás összes előnyét – nevezetesen a kitűnő tapadást és iránytartást, valamint a menetbiztonságot – a BMW klasszikus értékének számító agilitással ötvözi a még nagyobb vezetési élmény érdekében.

DRIVING EXPERIENCE SZABÁLYOZÁS ECO PRO MÓDDAL.

A Driving Experience szabályozás jóvoltából a vezető az alap motor- és váltóbeállításokat alkalmazó COMFORT mód, a hatékonyságot célzó ECO PRO mód, a dinamikus SPORT mód, illetve a SPORT+ módok közül választhat, mely utóbbi egészen a fizikailag lehetséges határokig engedi érvényesülni a dinamizmust. Az ECO PRO mód nemcsak a Steptronic sebességváltó (ha van ilyen a járműben) karakterisztikájába avatkozik be, hanem a például a fűtés/légkondicionálás működésébe is a hatékonyság növelésének – azaz a fogyasztás csökkentésének ¬– érdekében. Az ECO PRO mód akár 20 százalékkal is képes mérsékelni a fogyasztást. További megtakarítási potenciált rejt az ún. siklás funkció és az ECO PRO Route funkció is, mely utóbbi hatékonyságra optimalizált útvonalat ajánl a forgalomsűrűség, az egyéni vezetési stílus és a helyi viszonyok flgyelembevételével. A „siklás” funkció akár 160 km/órás sebességgel is hagyja a saját mozgási energiájával előrehaladni az autót. A funkció akkor aktiválódik, amikor a vezető úgy veszi le a lábát a gázpedálról, hogy közben nem fékez.
A COMFORT mód rendkívül kényelmes vezetési élményt nyújt a futómű elemeinek megfelelő beállításával. SPORT és SPORT+ módokban a hajtáslánc és felfüggesztés elemei mind a még dinamikusabb vezetést szolgálják. A motor ilyenkor még spontánabb módon reagál a gázadásra, az automata váltó jobban engedi kipörögni a motort, manuális váltó esetén később jelenik meg a felváltást javasoló jelzés, és a jármű úgy általában is sokkal közvetlenebbül és dinamikusabban viselkedik.

INTELLIGENS ENERGIAMENEDZSMENT.

A BMW 3-as Limousine intelligens energiamenedzsment rendszere alapfelszereltségként tartalmaz számos BMW EfficientDynamics technológiát, köztük az Auto Start/Stop funkciót, a fékenergia-visszanyerést, az elektromos szervokormányt és az optimális váltási pontra figyelmeztető jelzést. Az említett technológiák közötti összjáték garantálja a fenntartható mobilitást és a maximális hatékonyságot.

  • Auto Start/Stop funkció

    Az Auto Start/Stop funkció gondoskodik arról, hogy csak akkor történjen üzemanyag-felhasználás, amikor az autó ténylegesen mozgásban van. Amikor a jármű ideiglenesen megáll például piros lámpánál vagy a dugóban, az Auto Start/Stop funkció úgy takarít meg üzemanyagot, hogy várakozáskor, a kuplung felengedése (manuális sebességváltó) vagy teljesen állóra fékezés (Steptronic sebességváltó) után leállítja a motort.
    Az információs kijelzőn egy ikon jelzi, hogy az Auto Start/Stop funkció aktív. Amint a vezető lenyomja a kuplungot (manuális sebességváltó) vagy elveszi a lábát a fékpedálról (Steptronic sebességváltó), a motor automatikusan újraindul.
    Az Auto Start/Stop funkció soha nem kényszerít kompromisszumra a kényelmet és a biztonságot illetően, mivel inaktív marad, ha a motor még nem érte el az ideális üzemi hőmérsékletét, ha a belső tér még nem fűtődött fel/hűlt le a megfelelő mértékben, ha az akkumulátor töltöttsége túl alacsony, illetve, ha a kormánykerék elfordított állapotban van. A központi vezérlőegység szükség esetén még álló helyzetben is újraindítja a motort – például akkor, ha az autó elkezd előregurulni vagy a szélvédő bepárásodik. Az Auto Start/Stop funkció bármikor egy gombnyomással kikapcsolható.

  • Fékenergia-visszanyerés

    A fékenergia-visszanyerés csökkenti az üzemanyagfogyasztást és fokozza a meghajtási rendszer hatékonyságát. Amikor a vezető leveszi a lábát a gázpedálról vagy lenyomja a féket, a villanymotor a jármű mozgási energiáját elektromos energiává alakítja. Az energiát a nagyfeszültségű akkumulátor tárolja és az később felhasználható a villanymotor hajtására.

  • Elektromos szervokormány

    Az elektromos szervokormány optimálisan a pillanatnyi sebességhez igazítja a rásegítés mértékét. Az eredmény: közvetlen, precíz viselkedés nagy sebességnél, valamint könnyed manőverezhetőség parkoláskor. A kormánymű csak akkor fogyaszt energiát, ha az tényleg szükséges. Mindezzel üzemanyag takarítható meg, és csökken az emisszió is.
    A berendezés hidraulikus szivattyú helyett elektromos motort használ. A hagyományos rendszerek esetében a belső égésű motornak folyamatosan energiával kell ellátnia a szivattyút – ezzel szemben az elektromos szervomotor csak akkor működik, ha a vezető megmozdítja a kormánykereket. Egyenesen haladva vagy ugyanazt a kormányszöget tartva (például hosszú kanyarokban) az elektromotor inaktív, így az energiát sem fogyaszt. Azzal, hogy a rásegítés mértéke a pillanatnyi helyzethez és sebességhez igazodik, a kormányzás kényelmesebbé válik.

  • Sebességváltásra figyelmeztető jelzés

    Az optimálisan időzített sebességváltással üzemanyag takarítható meg, különösen városban vagy hosszú utak alkalmával. Optimális váltások, alacsonyabb fogyasztás – a motorvezérlő elektronika felismeri a leghatékonyabb sebességfokozatot az útviszonyok és a motor fordulatszáma alapján. Az információs kijelzőn egy nyíl gyullad ki, mutatva, hogy az adott pillanatban a magasabb vagy az alacsonyabb sebességfokozat a hatékonyabb-e. A rendszer azt is felismeri, ha Ön erőteljesen gyorsít, ezért ilyenkor az ajánlás nem jelenik meg addig, ameddig a motor fordulatszáma nem csökken vissza. Összehasonlító tesztek kimutatták, hogy a sebességváltásra figyelmeztető jelzéssel ellátott járművek nagyjából négy százalékkal kevesebbet fogyasztanak.