INTELLIGENS ÚTON FOKOZOTT VEZETÉSI ÉLMÉNY.

A BMW ConnectedDrive vezetőt segítő rendszerei a BMW 3-as Limousine-ban.

Minél nagyobb figyelmet képes a vezetésnek szentelni, annál nagyon élményben lesz része. A BMW 3-as Limousine pontosan ezért vesz át Öntől számos feladatot. A Driving Assistant például figyelmeztet a leselkedő veszélyekre. A Professional navigációs rendszernek köszönhetően soha nem érik majd Önt kellemetlen meglepetések – még akkor sem, ha eladdig ismeretlen helyen tartózkodik. Mindemellett pedig ott vannak a fedélzeti segítő rendszerek, amelyek minden eddiginél kényelmesebbé teszik a parkolást.

DRIVING ASSISTANT.

A Driving Assistant olyan kameraalapú, vezetőtámogató rendszereket tartalmaz, mint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a ráfutásos ütközésveszélyre és gázolásveszélyre figyelmeztető, városi fékezés funkcióval ellátott rendszer.

A sávelhagyásra figyelmeztető jelzés figyeli az útfelfestési jeleket, és kb. 70 km/órás sebesség felett, a kormánykerék rezegtetésével figyelmezteti a vezetőt az akaratlan sávváltásra. A rendszer nem ad jelzést, ha a sávváltás szándékos – tehát például akkor, amikor az irányjelző aktiválva van.

Míg a városi fékezés funkcióval ellátott, ráfutásos ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer a járműveket figyeli, a városi fékezés funkcióval ellátott, gázolásveszélyre figyelmeztető rendszer a gyalogosok jelenlétére reagál figyelmeztetéssel és fékezéssel. Ha a BMW előtt haladó jármű hirtelen fékez, akkor a 3-as BMW - bekapcsolt ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer mellett - azonnal reagál. A rendszer lépcsőzetesen működik. Először figyelmeztető szimbólum jelenik meg, majd kezd villogni a műszerfalon, azután hangjelzés hallható, végül a rendszer enyhén fékezni kezd (60 km/h sebesség alatt). A gázolásveszélyre figyelmeztető jelzés 10-60 km/h között egylépcsős figyelmeztetést ad, ha közvetlen gázolásveszély lép fel. Amennyiben a rendszer potenciális ütközésveszélyt azonosít, a fékeket felkészíti a gyorsabb reagálás érdekében. Vészhelyzet esetén a rendszer automatikusan fékez. A rendszer hatékonysága sötét és ködös időben csökkenhet.

AKTÍV SEBESSÉGTARTÓ AUTOMATIKA STOP&GO FUNKCIÓVAL.

AKTÍV SEBESSÉGTARTÓ AUTOMATIKA STOP&GO FUNKCIÓVAL.

Az aktív sebességtartó automatika Stop&Go funkcióval és radaralapú, ráfutásos üközésekre figyelmeztető rendszerrel növeli a biztonságot, és különösen hasznos sűrű forgalomban való közlekedés esetén. A rendszer a vezető által beállított sebességet és követési távolságot tartja. A jármű lassan haladó forgalomban önállóan gyorsítva és lassítva, forgalmi dugóban pedig akár állóra fékezve is tartja a beállított követési távolságot. Ha az autó megközelíti az előtte haladó járművet vagy ha egy másik jármű sorol be a sávba, akkor a rendszer precíz sebességváltoztatással reagál a másik jármű mozgására. A rendszer 210 km/h sebességig működik.

A Stop&Go funkció nem csak a jármű teljes megállásáig szabályozza automatikusan a sebességet, hanem automatikusan, egy szűk idősávon belül vissza is gyorsít a kívánt sebességre, amint a forgalom ezt lehetővé teszi.

Ha a BMW előtt haladó jármű hirtelen fékez, a BMW - bekapcsolt ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer mellett - azonnal reagál. A rendszer többlépcsősen működik. Előbb egy figyelmeztető szimbólum jelenik meg, majd a szimbólum villogni kezd és hangjelzés hallható, végül az autó erősen fékez.

BMW HEAD-UP DISPLAY.

A teljes színspektrumú BMW Head-Up Display az utazással kapcsolatos információkat közvetlenül a vezető látóterébe vetíti, így az teljes mértékben a vezetésre összpontosíthat. A kijelzőn olyan adatok szerepelnek, mint például a pillanatnyi sebesség, a navigációs tippek, az előzési tilalomra is figyelmeztető sebességhatár-kijelzés információi, a telefonhívás- és a lejátszási listák, valamint a különböző vezetőt segítő rendszerek információi és figyelmeztetései.
A szélvédőre vetített ikonok igen nagy felbontásban, színesben jelennek meg a valósághű közlekedési szimbólumokkal együtt. A vetített kép a jármű előtt 2,3 méterrel látszik lebegni. Ez, valamint az optimális elhelyezés biztosítják a gyors és kényelmes leolvashatóságot, amely csak minimális mértékben vonja el a vezető figyelmét.
A vetített kép fényereje automatikusan igazodik a külső fényviszonyokhoz, míg a vetítési magasság attól függően változik, hogy nappal vagy éjszaka van-e. A vezető maga választhatja ki, hogy a pillanatnyi sebesség és az asszisztensek jelzései mellett milyen információk jelenjenek meg a kijelzőn.

PARKOLÁS.

A Parkolóasszisztens megkönnyíti a párhuzamos parkolást. Akár aktív, akár kikapcsolt állapotban a rendszer méri a potenciális parkolási helyeket, miközben az autó lassan (35 km/h-nál kisebb sebességgel) és a parkoló autóktól legfeljebb 1,5 méter távolságban halad.

Ha elég nagy helyet talált, akkor a vezető egyszerűen bekapcsolja az irányjelzőt, majd a Parkolóasszisztens átveszi a kormányzást - a gázpedált, a sebességváltót és a fékeket pedig továbbra is a vezető működteti. A rendszer mindehhez akusztikus jelzésekkel, valamint a központi kijelzőn megjelenő utasításokkal nyújt segítséget. A rendszer így könnyebbé, stresszmentesebbé és biztonságosabbá teszi a parkolást.

  • Tolatókamera

    A tolatókamerának köszönhetően a vezető manőverezés és parkolás közben a központi kijelzőn láthatja az autó mögötti területet. A tolatókamera 15 km/óránál lassúbb hátramenet esetén – például parkoláskor – jobban beláthatóvá teszi a jármű környezetét.
    A központi kijelzőn megjelenő segédvonalak, valamint az akadályok színes jelzése tájékoztatják a vezetőt arról, hogy a parkolóhely nagysága megfelelő-e – ha igen, akkor ezek a jelzések segítséget is nyújtanak a manőver végrehajtása közben. Amennyiben a kormánykerék teljesen el van fordítva, piros színű, elforduló kör jelenik meg. A zöld színű segédvonalak helyzete a kormánykerék minden mozdulatára változik.
    A tolatókamera automatikusan kikapcsol tíz méter megtétele után, illetve akkor, amikor a sebesség meghaladta a 15 km/órát. Amennyiben az autó el van látva vonóhoroggal, a tolatókamera speciális zoom funkciója teszi könnyebbé a vontatmány rögzítését.

  • Parkoló-asszisztens

    A parkoló-asszisztens jelentősen megkönnyíti a párhuzamos és a merőleges parkolást. Akár be van kapcsolva, akár nem, a rendszer alacsony (35 km/óránál kisebb) sebességgel, a parkoló autóktól maximálisan 1,5 méteres oldaltávolságban elhaladva felméri a potenciális parkolóhelyeket – még a szűkeket is.

    Amikor a rendszer kellő méretű helyet talál, a vezetőnek csak fel kell kapcsolnia az irányjelzőt, és a parkoló-asszisztens átveszi tőle a kormányzás feladatát. A gázpedált, a sebességváltót és a fékeket továbbra is a vezetőnek kell működtetnie. A rendszer mindemellett kiegészítő utasításokat ad a központi kijelzőn, és akusztikus jelzéseket is kibocsát.

    Parkolóasszisztens nélküli parkolási manőverek esetén az oldalirányú parkolást segítő rendszer további szenzorok segítségével térképezi fel az autó két oldalán rendelkezésre álló teret, illetve az ott megjelenő akadályokat, melyekről a vezető a központi kijelző segítségével kap tájékoztatást. A rendszer így nyugodtabbá és biztonságosabbá teszi a parkolást.

  • Surround View

    A Surround View a kamera-alapú Top View és Side View funkciókat, valamint a tolatókamerát egyesíti magában. A külső tükörben elhelyezett kamerák, illetve a tolatókamera együttesen 270°-os látószögű képet adnak az autó körülötti területről.
    A Top View az autó melletti területet mutatja, megkönnyítendő ezzel a manőverezést. A Side View a rosszul belátható helyeken, például autókihajtókban és útkereszteződésekben könnyíti meg a tájékozódást. Az autó elején, a bal és a jobb oldalon lévő egy-egy digitális kamera a jármű előtti forgalmat pásztázza. Mindez lehetővé teszi a keresztező forgalom idejében való észlelését, aminek köszönhetően a vezető megfelelően reagálhat. A Side View funkció automatikusan kikapcsol, amint a jármű eléri a 15 km/órás sebességet. A vezető ezt követően maga kapcsolhatja be a tolatókamerát, a Top View vagy a Side View funkciót.
    A kamerarendszerek aktiválódnak, amikor a vezető hátramenetbe kapcsol vagy megnyomja a PDC, illetve a Side View gombját. A kamerák képe a központi kijelzőn jelenik meg.

PROFESSIONAL NAVIGÁCIÓS RENDSZER.

A Professional navigációs rendszert letisztult dizájn és kimagasló szolgáltatáskínálat jellemzi. A berendezés egyszerű és könnyen használható navigációs rendszert tartalmaz, amely harmonikusan illeszkedik a BMW többi fedélzeti rendszeréhez, például a Touch kontrollerrel ellátott iDrive vezérlési koncepcióhoz, valamint a Touch Display érintőképernyőhöz. A rendszer magában foglalja a beszédvezérlést, a DVD-meghajtóval ellátott BMW Professional rádiót, illetve tartalmaz egy 20 GB-os, az audiofájlok tárolására fenntartott merevlemezt is.A beépített, 8,8 colos, 1280 x 480 pixeles felbontású, színes, osztottképernyő-funkciós (fő- és kiegészítő képernyő) LCD-kijelzőt úgy tervezték meg, hogy az optimálisan legyen leolvasható és áttekinthető.

  • iDrive Touch kontroller

    A közvetlen menüelérést biztosító gombokkal, nyolc „kedvencek” gombbal, valamint beszédvezérlés funkcióval kiegészített iDrive Touch kontroller intuitív kezelhetőséget biztosít azáltal, hogy Ön az érintés-érzékeny felületen kézírással viheti be az úti cél adatait. A háromdimenziós, térképháttérként műholdas képeket használó térkép-megjelenítés – a térképen a bizonyos kiemelt tereptárgyak fotórealisztikusan tűnnek fel – izgalmas vizuális élménnyé avatja a navigálást.

  • Automatikus térképfrissítések

    A térképfrissítéseket az autó tulajdonosa a jármű vásárlásától számított három évig ingyenesen kérheti a hivatalos BMW Márkakereskedőktől. A BMW ConnectedDrive szolgáltatás keretén belül, bizonyos európai országokban a rendszer az autó megvásárlásától számított három évig, évente négy alkalommal automatikusan frissíti az adatbázist.

SÁVVÁLTÁSRA FIGYELMEZTETŐ JELZÉS.

20 km/óránál gyorsabb haladás esetén a radaralapú sávváltásra figyelmeztető jelzés érzékeli a holttérben lévő, illetve a másik sávban haladó járműveket. A rendszer a kritikus zónában tartózkodó járművekre a külső tükrökben elhelyezett, háromszög alakú szimbólumokkal figyelmeztet.
Amennyiben a vezető a figyelmeztetés ellenére sávváltási szándékkal bekapcsolja az irányjelzőt, a rendszer a kormánykerék rezegtetésével, illetve a tükörbe épített, háromszög alakú szimbólumok villogtatásával figyelmeztet.

SEBESSÉGHATÁR-KIJELZÉS ELŐZÉSI TILALOMRA VALÓ FIGYELMEZTETÉSSEL.

A legelső a biztonság: az előzési tilalomra figyelmeztető funkcióval ellátott sebességhatár-kijelzés a műszerfalon tájékoztatja Önt az aktuálisan megengedett maximális sebességről, valamint az érvényben lévő előzési korlátozásokról. A figyelmeztetések a műszerfalba épített információs kijelzőn jelennek meg. A visszapillantó tükör házába épített kamera figyeli a vonatkozó közlekedési táblákat. Az adatokat egy vezérlőegység dolgozza fel, majd a jelzéseket a navigációs rendszer adataival együtt jeleníti meg. Az autó egyéb funkcióinak felhasználásával a rendszer arra is képes, hogy megjelenítse a – például csapadékos időben vagy bizonyos napszakokban érvényes – változó sebességhatárokat is.

BMW SELECTIVE BEAM.

BMW SELECTIVE BEAM.

A BMW Selective Beam még kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi az éjszakai autózást. A rendszer kitűnően világítja meg az utat, anélkül, hogy elvakítaná a többi vezetőt. A rendszer észleli a többi közlekedőt, és kitakarja őket a távolsági fényszóró sugárnyalábjából. A fényszóró 400 méteres hatósugarának köszönhetően idejében észlelhetők a veszélyek, és javul az iránytartás is.