NEM VEZETŐT KERES. INKÁBB CINKOST.

A BMW 2-es Coupé dinamizmusa.

NEM VEZETŐT KERES. INKÁBB CINKOST.

A BMW 2-es Coupé dinamizmusa.

Ha Ön teljes életet él, nem kíván kompromisszumokat kötni. Ahogyan a BMW 2-es Coupé sem. Az autó úttartása, 50:50 arányú súlyelosztása és a hátsókerék-meghajtásból eredő sportos teljesítménye egyedülállónak számítanak a kategóriában. Dinamizmusával és élénkségével egyetlen célra koncentrál: a legnagyobb vezetési élményre.

NEM VEZETŐT KERES. INKÁBB CINKOST.A BMW 2-es Coupé dinamizmusa.

Ha Ön teljes életet él, nem kíván kompromisszumokat kötni. Ahogyan a BMW 2-es Coupé sem. Az autó úttartása, 50:50 arányú súlyelosztása és a hátsókerék-meghajtásból eredő sportos teljesítménye egyedülállónak számítanak a kategóriában. Dinamizmusával és élénkségével egyetlen célra koncentrál: a legnagyobb vezetési élményre.

DINAMIZMUS.

Önt a mozgás iránti ellenállhatatlan vágy tölti el az autó láttán akkor is, amikor az éppen áll. Ez egy ígéret, amelyet a BMW 2-es Coupé a start gomb megnyomása után maradéktalanul be is vált. Győzödjön meg minderről személyesen.

LAUNCH CONTROL.

A BMW 2-es Coupé már a legelső pillanatban lenyűgöz – még álló helyzetében is. A kulcsfogalom, amely minden sportos vezetőt lázba hoz: maximális gyorsulás. Mindezt a 8 fokozatú Steptronic Sport automata váltó egyik funkciója, az ún. Launch Control teszi lehetővé. Nyomja meg a DSC gombját, csúsztassa a sebesség-előválasztó kart „S” állásba, lépjen a fékpedálra, majd a gázpedállal aktiválja a kick-down funkciót – ezután engedje fel a féket, és mindjárt megérti, mit is értünk nyomaték alatt.

ADAPTÍV M FUTÓMŰ.

A 10 mm-rel ültetett adaptív M futómű még inkább engedi érvényre jutni az autó dinamikai potenciálját. A vezető a Driving Experience szabályozás használatával, gombnyomásra változtathatja meg a menettulajdonságokat: egy kényelmes és egy kimondottan sportos beállítás között választhat attól függően, hogy az adott pillanatban melyik a szimpatikusabb a számára. Bármelyik beállítást is választja, az adaptív M futómű elektronikusan állítható keménységű lengéscsillapítói a másodperc törtrésze alatt alkalmazkodnak a pillanatnyi vezetési stílushoz és az útviszonyokhoz. A rendszer számos érzékelővel van felszerelve, melyek az optimális csillapítás és menetbiztonság érdekében mérik a kerekek vibrációját, valamint az autó sebességét.

A COMFORT mód kiválasztása a pihentető utazáshoz javasolt. SPORT módban az észrevehetően feszesebb csillapítással együttjáró sportos futómű-beállítás érvényesül. Az extrém módon dinamikus vezetéshez a SPORT+ mód a legmegfelelőbb választás: ilyenkor aktiválódik a DTC funkció (dinamikus vonóerő-szabályozás), amely engedi a meghajtott kerekek egyikének kontrollált kipörgését, így az autóban lakozó dinamizmus egészen a határokig kitolható. A DSC funkció azonban ilyenkor sincs teljesen kikapcsolva; inkább csak a szokásosnál jóval később avatkozik be – akkor, amikor a jármű a biztonságot kockáztatva a fizikai határokat feszegeti – a jármű stabilizálásának céljából.

VÁLTOZÓ ÁTTÉTELŰ SPORT KORMÁNYMŰ.

A Servotronic funkcióval ellátott változó áttételű sport kormánymű direkt és agilis viselkedést tesz lehetővé minimális kormányerő mellett. A sport kormánymű az aktuális sebességtől függetlenül változtatja az áttétel mértékét. Azzal, hogy ezt teszi, mérsékli a szükséges kormányerőt, rendkívül kis kormányszöget érve el. Mindez igen jelentős mértékben fokozza az agilitást, különösen dinamikus kanyarvételkor, illetve kikerüléskor. Parkoláskor, forduláskor és manőverezéskor a kényelem növekszik. A kis kormányszögek jóvoltából a rendszer kiváló iránytartást és rendkívül precíz kormányzást biztosít.

DRIVING EXPERIENCE SZABÁLYOZÁS.

DRIVING EXPERIENCE SZABÁLYOZÁS.

Comfort mód, ECO PRO mód és Sport mód.

A Driving Experience-szabályozással a vezető a COMFORT, a hatékonyságot célzó ECO PRO, illetve a SPORT mód közül választhat, mely utóbbi a még dinamikusabb vezetést támogatja.

Hatékonyság ECO PRO módban.

Az üzemanyag-hatékonyságra optimalizált ECO PRO mód intelligensen változtatja meg a gázpedál és a sebességváltó karakterisztikáját, és beavatkozik a fűtés/légkondicionálás működésébe is. Az ECO PRO mód akár 20 százalékkal is mérsékli az üzemanyag-fogyasztást. A „siklás” funkció, a Route-Ahead asszisztens és az ECO PRO Route (kizárólag a Professional navigációs rendszer esetén áll rendelkezésre) további segítséget nyújt az üzemanyag-takarékossághoz. A Route-Ahead asszisztens a navigációs rendszer adatbázisát használja fel az aktuális útviszonyok felderítéséhez, és előzetes javaslatokat tesz. Amennyiben például a következő kanyar után sebességkorlátozás van érvényben, a rendszer már a kanyar előtt lassítást javasol.
Az ECO PRO Route szintén segít a hatékony üzemanyag-felhasználásban. A rendszer üzemanyag-hatékony útvonalat javasol, melynek kikalkulálása során figyelembe veszi a forgalom sűrűségét, az egyéni vezetési stílust és a helyi viszonyokat. A siklás funkció jóvoltából a jármű 160 km/órás sebességig siklik (a motor leválasztódik a hajtásláncról, és alapjáraton forog), amikor a vezető úgy veszi el a lábát a gázpedálról, hogy közben nem fékez. Sport módban az autó közvetlenebb módon reagál, ami sportosabb vezetési stílust tesz lehetővé.

MENETTULAJDONSÁGOK.

MENETTULAJDONSÁGOK.

A BMW 2-es Coupé nem csak dizájnjának és funkcionalitásának a tekintetében illeszkedik a vezető elvárásaihoz. Az autó műszaki tartalmának a megalkotásakor is az volt a legelső szempont, hogy az a valódi vezetési élményt szolgálja. Ezt a célt pedig sikerült is elérni. A BMW jellegzetes hátsókerék-meghajtásának, a Driving Experience szabályozásnak, a változó áttételű sport kormányműnek, valamint a – kategóriájában egyedülállónak számító – 50:50 arányú súlyelosztásnak köszönhetően a sportkupé rendkívüli agilitásával és pengeéles menettulajdonságaival kápráztat el. Vagy, ahogy mi mondjuk: a korlátokat nem tűrő vezetési élménnyel.