VALÓSZÍNŰLEG AZ EDDIGI LEGJOBB MÁSODPILÓTA.

BMW ConnectedDrive vezetőt segítő rendszerek a BMW 2-es Coupéban.

A BMW 2-es Coupéban eleve van egy megbízható útitárs: a BMW ConnectedDrive, amely számos asszisztenssel áll a vezető rendelkezésére . Ezek a rendszerek támogatják a vezetőt, és maradéktalanul biztosítják számára a vezetés egyedülálló élményét. Szükség esetén időben figyelmeztetnek és segítik a parkolást. Manőverezéskor a tolatókamera a vezető harmadik szemeként nyújt segítséget. A BMW 2-es Coupé egy igazán megbízható társ, amely lehetővé teszi, hogy Ön vezetéskor a legfontosabbra figyelhessen: magára az útra.

DRIVING ASSISTANT.

A Driving Assistant olyan kameraalapú vezetőtámogató rendszereket tartalmaz, mint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint a városi fékezés funkcióval ellátott ráfutásos ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer és gázolásveszélyre figyelmeztető rendszer.

A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer érzékeli a burkolati jeleket, és 70 km/h sebesség felett a kormánykerék vibrációjával figyelmezteti a vezetőt az adott forgalmi sávból történő lassú, akaratlan kisodródásra. A figyelmeztetés szándékos sávváltás esetén - azaz, ha az irányjelzők működnek - nem aktiválódik. Míg a városi fékezés funkcióval ellátott, ráfutásos ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer a járműveket figyeli, a városi fékezés funkcióval ellátott, gázolásveszélyre figyelmeztető rendszer a gyalogosok jelenlétére reagál figyelmeztetéssel és fékezéssel. Ha a BMW előtt haladó jármű hirtelen fékez, a BMW - bekapcsolt ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer mellett - azonnal reagál. A rendszer lépcsőzetesen működik. Először figyelmeztető szimbólum jelenik meg, majd kezd villogni a műszerfalon, azután hangjelzés hallható, végül, ha a vezető továbbra sem reagál, a rendszer 60 km/h sebesség alatt enyhén fékezni kezd.

A gázolásveszélyre figyelmeztető rendszer a 20-25 km/h közötti sebességtartományban hatékonyan előzi meg a közvetlen gázolásveszélyt, és 60 km/h alatt csökkenti a gyalogosokat érintő gázolásos balesetek súlyosságát. Amennyiben a rendszer potenciális ütközésveszélyt azonosít, a fékeket készenlétbe helyezi a gyorsabb reagálás érdekében és vészhelyzet esetén automatikus fékezésbe kezd. Az éberségjelző rendszer a vezető viselkedését figyeli: amennyiben az utazás során fáradtság vagy kimerültség jeleit észleli, a központi kijelzőn megjelenő üzenettel figyelmezteti a vezetőt arra, hogy tartson szünetet.

IDRIVE TOUCH KONTROLLER.

A Professional navigációs rendszer részét képező iDrive Touch kontrollernek köszönhetően Ön kényelmesen, egy kézzel vezérelheti a központi kijelzőt. A kontrollerbe épített érintés-érzékeny felület révén Ön könnyen, kézírással adhatja meg az olyan információkat, mint például a navigációs rendszerbe betáplálandó úticélok. A kontroller tekerése és lenyomása segítségével egy egész sor funkcióhoz hozzáférhet, megváltoztathatja beállításait és görgetheti a listákat is. A működés az érintéses vezérlés miatt könnyű és intuitív – mindez nagy segítség az Ön számára, hiszen a figyelme így alig vonódik el az útról. A kontrollerrel vezérelt funkciók kényelmesen megtekinthetők a központi kijelzőn.

SEBESSÉGHATÁR-KIJELZÉS.

Fő az elővigyázatosság: az előzési tilalomra való figyelmeztetés funkcióval ellátott sebességhatár-kijelzés tájékoztat az aktuális sebességkorlátozásokról, valamint az előzési tilalomról. Mindez központi kijelzőn jelenik meg. A közlekedési jelzéseket egy speciális kamera pásztázza. A kamerából jövő, valamint a navigációs rendszerből származó adatokat egy vezérlőegység dolgozza fel. A jármű egyéb funkcióiból beérkező információk alapján a rendszer a változó, például esőben vagy a különböző napszakokban érvényes sebességhatárok kijelzésére is képes. A funkció kizárólag a Business vagy a Professional navigációs rendszer megléte esetén használható.

PARKOLÓASSZISZTENS.

A parkolóasszisztens megkönnyíti a párhuzamos és merőleges parkolást.

Függetlenül attól, hogy aktiválva van-e, a rendszer felméri a potenciális parkolóhelyeket (még az egészen szűk, párhuzamos helyeket is), miközben az autó kis sebességgel (max. 35 km/h), legfeljebb 1,5 méteres oldaltávolságra elhalad a parkoló kocsisor mellett.

Ha elég nagy helyet talált, akkor a vezető egyszerűen bekapcsolja az irányjelzőt, majd a parkolóasszisztens átveszi a kormányzást - a gázpedált, a sebességváltót és a fékeket pedig továbbra is a vezető működteti. A rendszer mindehhez akusztikus jelzésekkel, valamint a központi kijelzőn megjelenő utasításokkal nyújt segítséget.

Ahogy a jármű lassan egy akadályhoz közelít, a parkolóasszisztens az „Auto PDC” funkció (Automatic Park Distance Control, azaz parkolássegítő rendszer) segítségével működésbe lép. A rendszer által kínált fejlett funkciók merőleges parkolás közben is segítik a vezetőt. A PDC figyelmeztető jelzést küld, ha az autó bármely oldalán veszélyesen közel kerül egy akadályhoz.

Parkolóasszisztens nélküli parkolási manőverek esetén az oldalirányú parkolást segítő rendszer további szenzorok segítségével térképezi fel az autó két oldalán rendelkezésre álló teret, illetve az ott megjelenő akadályokat, melyekről a vezető a központi kijelző segítségével kap tájékoztatást. A rendszer így nyugodtabbá és biztonságosabbá teszi a parkolást.

TOLATÓKAMERA.

A tolatókamera jóvoltából Ön a központi kijelzőn láthatja az autója mögötti területet manőverezéskor és parkoláskor. A tolatókamera 20 km/órás sebesség alatti tolatás esetén – például parkoláskor – javítja az autóból való tájékozódást.
Interaktív vonalak jelzik, hogy a kiválasztott parkolóhely elég nagy-e az autó számára, és a rendszer a központi kijelzőn megjelenő, különböző színű sávokkal segíti a vezetőt a manőver végrehajtása során. Amennyiben az autó vonóhoroggal is rendelkezik, a tolatókamera a praktikus zoom funkcióval könnyíti meg a vontatmány felcsatolását.