AZ ERŐFITOGTATÁS SOHA NEM VOLT ILYEN EGYSZERŰ.

A 3 ajtós 1-es BMW dinamizmusa és hatékonysága.

AZ ERŐFITOGTATÁS SOHA NEM VOLT ILYEN EGYSZERŰ.

A 3 ajtós 1-es BMW dinamizmusa és hatékonysága.

Az agilis, energikus szellemiségével az 1-es BMW ideális a városi közlekedéshez. A BMW TwinPower Turbo motorok és az opcionálisan rendelhető 8 fokozatú Steptronic sebességváltó segítségével az autó egy szempillantás alatt lendületbe jön. Az ECO PRO móddal pedig lehetőség nyílik a maximális hatótáv kihasználására. Száz szónak is egy a vége: egy ideális társról van szó, amely robbanékony, ha gyorsításról van szó, ugyanakkor igen visszafogott, ha a fogyasztásról.

AZ ERŐFITOGTATÁS SOHA NEM VOLT ILYEN EGYSZERŰ.A 3 ajtós 1-es BMW dinamizmusa és hatékonysága.

Az agilis, energikus szellemiségével az 1-es BMW ideális a városi közlekedéshez. A BMW TwinPower Turbo motorok és az opcionálisan rendelhető 8 fokozatú Steptronic sebességváltó segítségével az autó egy szempillantás alatt lendületbe jön. Az ECO PRO móddal pedig lehetőség nyílik a maximális hatótáv kihasználására. Száz szónak is egy a vége: egy ideális társról van szó, amely robbanékony, ha gyorsításról van szó, ugyanakkor igen visszafogott, ha a fogyasztásról.

BMW EFFICIENT DYNAMICS TECHNOLÓGIÁK.

Hozzon ki még többet minden egyes liter üzemanyagból a BMW EfficientDynamics segítségével: nagyobb teljesítmény, hatékonyság és vezetési élmény. A fogyasztást csökkentő és a vezetési élményt fokozó műszaki innovációknak köszönhetően a tiszta dinamizmus mindegyik BMW alapfelszereltségének a része.

  • BMW 116d EfficientDynamics Edition

    A BMW 116d EfficientDynamics Edition modell, amelyet egy 1,5 literes, 3 hengeres BMW TwinPower Turbo dízelmotor hajt, a hatékonyság tekintetében egy teljesen külön ligában játszik. Az erőforrás 116 lóerőt (85 kW) állít elő 4000-es percekénti fordulatszámon, a 270 Nm-es maximális nyomaték pedig az 1750-es és a 2250-es percenkénti fordulatszámok között végig rendelkezésre áll. Mindez lehetővé teszi, hogy a BMW 116d EfficientDynanics Edition álló helyzetből gyorsulva 10,4 másodperc alatt elérje a 100 km/órás sebességet. A fogyasztás mindössze 3,8–3,4 liter 100 kilométerenként, a CO2-kibocsátás pedig szerény 101–89 g/km – lenyűgöző tanúbizonyságát adva a motor páratlan hatékonyságának.
    Az 1,5 literes, 3 hengeres BMW TwinPower Turbo dízelmotort már alacsony fordulatszámon is rendkívül spontán gázreakciók, illetve sima járás jellemzik. Az erőforrást CommonRail közvetlen befecskendezéssel és változó turbinageometriájú, innovatív turbófeltöltéssel látták el. A szuperlatívuszokkal jellemezhető hatékonyság nagymértékben köszönhető az olyan aerodinamikai elemeknek is, mint az optimalizált, 16 colos könnyűfém keréktárcsák és az elektromos vezérlésű hűtőlégterelők, amelyek a motor igényeinek megfelelően juttatnak levegőt a hűtőradiátorhoz.

BMW TWINPOWER TURBO MOTOROK.

A BMW benzines és dízelmotorok innovatív új generációját – amelynek tagjai a BMW EfficientDynamics motorcsaládba tartoznak – agilis teljesítmény-leadás és kimagaslóan gyors gázreakciók jellemzik még alacsony fordulatszámon is, miközben igen kevés üzemanyaggal is beérik, emissziójuk pedig alacsony. A nagyobb hatékonyság és az optimális dinamikai jellemzők jelentős mértékben fokozzák a vezetés élményét.
A benzinmotorokat innovatív turbófeltöltési technológiával, fokozatmentes Valvetronic szelepvezérléssel, dupla-VANOS vezérműtengely-állítással és nagy precizitású befecskendezéssel látják el. A többi, rendkívül korszerű komponenssel együtt mindez elképesztően nagy erőt és fokozott hatékonyságot biztosít. A dízelmotorokban a változó turbinageometriájú turbófeltöltést és a Common Rail közvetlen befecskendezést ötvözik. Az optimalizált égési folyamat alacsony fogyasztást és emissziót eredményez.

8 FOKOZATÚ STEPTRONIC SEBESSÉGVÁLTÓ.

A 8 fokozatú Steptronic sebességváltó, amely új mérföldkövet jelent a kényelem és a dinamizmus területén, a BMW EfficientDynamics kulcsfontosságú eleme. A fokozatok közötti szokatlanul kicsi áttételiarány-különbség optimális erőleadást biztosít bármilyen fordulatszámon.
Mindez jelentős mértékben csökkenti a fogyasztást, miközben a vezető fokozott sportosságot és dinamizmust élvezhet. A motor fordulatszáma – különösen nagyobb sebességnél – alacsonyabb a szokásosnál, ami a mérsékeltebb fogyasztásban és motorzajban is megmutatkozik.
A nyomatékváltó tengelykapcsoló szintén fontos szerepet játszik – még akkor is, ha a váltó manuális módban van. Az egyes fokozatokhoz tartozó fordulatszám-tartományok közötti kis különbségnek és a precíz váltóhangolásnak köszönhetően a kapcsolások rendkívül simán mennek végbe.
Az olyan beépített funkciók, mint a prediktív hajtáslánc-vezérlés, a jármű mozgásának folyamatos monitorozása, valamint a forgalmi helyzet figyelése szintén befolyásolják a váltásokat. Függetlenül az adott vezetési módtól, a rendszer mindig az adott helyzetben legmegfelelőbb fokozatot választja ki. A sebességváltó összeköttetésben áll a navigációs rendszerrel, így az útvonal jellemzőinek függvényében a prediktív hajtáslánc-vezérlés váltogat a sportosabb, kihegyezettebb (SPORT mód), valamint a kevesebb kapcsolással járó, kényelmesebb beállítások (COMFORT mód) között.

ECO PRO MÓD.

Az ECO PRO mód segítségével – a vezetési stílus függvényében – akár 20 százalékkal is csökkenthető a fogyasztás – egy belső BMW fogyasztási tanulmány megállapítása szerint.
A siklás funkcióval (amely csak a Steptronic sebességváltó esetén áll rendelkezésre) és az ECO PRO route funkcióval (csak a Professional vagy a Business navigációs rendszer megléte esetén) további ötszázalékos fogyasztás-csökkenés érhető el.

  • Siklás funkció

    A siklás funkció leválasztja a motort a hajtásláncról, így a jármű az erőforrás által kifejtett ellenállás nélkül gurul. Az autó akkor kezd „siklani”, amikor a vezető 50 és 160 km/órás sebesség között elveszi a lábát a gázpedálról, és közben nem fékez.

  • Route-Ahead asszisztens

    A navigációs rendszer adatai alapján a Route-Ahead asszisztens felismeri a sebességkorlátokat, beépített területeket, körforgalmakat, kanyarokat és autópálya kihajtókat, majd tanácsot ad a sebesség csökkentésére - mindig a megfelelő időben.

  • ECO PRO route funkció

    Az ECO PRO route funkció a forgalmi helyzet, a vezetési stílus és a helyi viszonyok alapján megmutatja a leghatékonyabban megtehető útvonalat. A fedélzeti számítógép százalékosan mutatja meg azt az üzemanyag-megtakarítást, amely az ECO PRO route által ajánlott útvonal választásával érhető el.

INTELLIGENS ENERGIAMENEDZSMENT.

Az 1-es BMW intelligens energiamenedzsment rendszere alapfelszereltségként tartalmaz számos BMW EfficientDynamics technológiát, köztük az Auto Start/Stop funkciót, a fékenergia-visszanyerést, az elektromos szervokormányt és az optimális váltási pontra figyelmeztető jelzést. Az említett technológiák közötti összjáték garantálja a fenntartható mobilitást és a maximális hatékonyságot.

  • Automatikus Start/Stop funkció

    Az Auto Start/Stop funkció gondoskodik arról, hogy csak akkor történjen üzemanyag-felhasználás, amikor az autó ténylegesen mozgásban van. Amikor az autó ideiglenesen megáll például piros lámpánál vagy a dugóban, az Auto Start/Stop funkció úgy takarít meg üzemanyagot, hogy várakozáskor, a kuplung felengedése (manuális sebességváltó) vagy teljesen állóra fékezés (Steptronic sebességváltó) után leállítja a motort.
    Az információs kijelzőn egy ikon jelzi, hogy az Auto Start/Stop funkció aktív. Amint a vezető lenyomja a kuplungot (manuális sebességváltó) vagy elveszi a lábát a fékpedálról (Steptronic sebességváltó), a motor automatikusan újraindul.
    Az Auto Start/Stop funkció soha nem kényszerít kompromisszumra a kényelmet és a biztonságot illetően, mivel inaktív marad, ha a motor még nem érte el az ideális üzemi hőmérsékletét, ha a belső tér még nem melegedett fel/hűlt le a megfelelő mértékben, ha az akkumulátor töltöttsége túl alacsony, illetve, ha a kormánykerék elfordított állapotban van. A központi vezérlőegység szükség esetén még álló helyzetben is újraindítja a motort – például akkor, ha az autó elkezd előregurulni vagy a szélvédő bepárásodik.
    Az Auto Start/Stop funkció egy gomb megnyomásával bármikor kikapcsolható.

  • Fékenergia-visszanyerés funkció

    Fékenergia-visszanyerés: amikor a vezető fékez, mozgási energia szabadul fel, amely egészen a legutóbbi időkig kárba veszett. A fékenergia-visszanyerés azonban hasznosítja ezt a sokáig alábecsült potenciált. A rendszer befogja a siklás közben keletkező energiát, amely akkor termelődik, amikor a vezető fékez vagy elveszi a lábát gázpedálról, és elektromossággá alakítja át azt. Ez az elektromosság azután az akkumulátor töltésére fordítódik. Az intelligens energiamenedzsmentnek köszönhetően a generátornak nem kell folyamatosan működnie, ami csökkenti ezen részegység terhelését. Az eredmény: alacsonyabb fogyasztás és megnövelt teljesítmény – a klasszikus BMW EfficientDynamics értékek.

  • Elektromos szervokormány

    Az elektromos szervokormány a pillanatnyi sebességhez igazítja a rásegítés mértékét. Mindez nagy sebességnél közvetlen, precíz kormányzást, manőverezéskor pedig kis kormányzási erőszükségletet eredményez. A kormánymű csak akkor használ fel energiát, amikor az valóban szükséges. Mindennek eredményeként csökken a fogyasztás és az emisszió.
    A rendszer hidraulikus pumpa helyett elektromotort használ. A hagyományos kormányzási rendszerek esetében a belső égésű motornak folyamatosan energiával kell ellátnia a pumpát, az elektromos rásegítés viszont csak akkor működik, amikor a vezető megmozdítja a kormánykereket. Egyenes útszakaszon haladva vagy változatlan kormányszöget tartva (pl. hosszú kanyarokban) az elektromotor inaktív állapotban van, következésképpen energiát sem használ fel. A kormányrásegítés mértékének rugalmas, a pillanatnyi vezetési helyzethez és haladási sebességhez igazított változtatása növeli a kényelmet.

  • Optimális váltási pontra figyelmeztetés

    Optimális váltási pontra figyelmeztető jelzés: a megfelelő időben végrehajtott váltások segítségével számottevő mennyiségű üzemanyag takarítható meg, különösen városi forgalomban való vezetés és hosszú utak alkalmával. Optimalizált váltások, alacsonyabb fogyasztás – a motorvezérlő elektronika minden vezetési helyzetben és motorfordulatszámon kiszámítja, hogy az adott pillanatban melyik a leghatékonyabb fokozat. Az információs kijelzőn egy felvillanó, nyíl alakú szimbólum jelez, ha egy magasabb vagy alacsonyabb fokozatban gazdaságosabb lenne a haladás. A rendszer felismeri az erőteljes gyorsítást – ilyenkor egészen addig késlelteti az ajánlást, ameddig a motor magas fordulatszámon dolgozik. A belső BMW összehasonlító tesztek tanúsága szerint az optimális váltási pontra figyelmeztető jelzéssel ellátott járművek nagyjából négy százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztottak, mint társaik.

BMW xDrive.

Az intelligens BMW xDrive összkerék-meghajtási rendszer tökéletesen alkalmazkodik még a legnehezebb útviszonyokhoz is, folyamatosan optimális tapadást biztosítva ezzel. Az xDrive és a dinamikus stabilitás kontroll (DSC) együttesen garantálják, hogy a BMW rendíthetetlenül tartsa a kijelölt irányt.

A DSC érzékelőjétől kapott jelek alapján az xDrive rugalmasan és gyorsan osztja el a nyomatékot a tengelyek között annak érdekében, hogy elejét vegye a túl-, illetve az alulkormányozottság jelenségének, és ezzel biztosítsa a kiváló iránytartást. Emellett sebes és biztonságos gyorsulást tesz lehetővé akár csúszós és meredek útszakaszokon is. Kritikus útviszonyok közepette a DSC-nek kevesebbszer kell beavatkoznia a folyamatokba. A BMW xDrive az összkerék-meghajtás összes előnyét – nevezetesen a kitűnő tapadást és iránytartást, valamint a menetbiztonságot – a BMW klasszikus értékének számító agilitással ötvözi a még nagyobb vezetési élmény érdekében.